vrijdag 29 juni 2012

Lutgart Messens: projectleider in hart en nieren

Half 9 ’s morgens, hier zijn we weer… Ik haal mijn eerste kopje thee en check mijn agenda. Wat moet er eerst gebeuren zodat alles en iedereen verder kan? Ik maak een to do-lijst voor alle lopende projecten en beantwoord dringende mails eerst. Ondertussen begint ook mijn telefoon al te rinkelen. De apotheek van het Ziekenhuis Netwerk Antwerpen wil graag meer demomateriaal over M3M. Bram, onze klantbegeleider is buitenshuis een opleiding aan het geven over het e-zorgdossier. Ik spreek af met de apotheek dat hun vraag opgenomen wordt en mail alles door naar Bram.

Om 10u vertrek ik naar Thuiszorgcentrum Zuid. Sinds enkele weken draait daar een nieuwe planningstool in piloot. In deze tool kunnen medewerkers optimaal ingepland worden en heeft elke teamcoach een overzichtelijk planbord. Samen met het Zorgbedrijf houden we wekelijks een evaluatiemeeting zodat er snel bijgestuurd kan worden en functionele issues gemeld kunnen worden aan de leverancier. De levendige sfeer in het centrum brengt veel vragen en voorstellen naar boven. Om dit te structureren zet Digipolis in samenwerking met het Zorgbedrijf ter plaatse korte workshops op, drie keer per week. Laat de vragen maar komen!

Na de meeting overloop ik met de coördinator van het Zorgbedrijf de nieuwste versie van de planningstool.  We beslissen dat deze gelanceerd mag worden. Ik meld dit op onze microbloggingsite zodat onze applicatiebeheerders vanavond  alles in productie kunnen zetten en Thuiszorg Zuid morgenvroeg met de verbeterde planningstool kan beginnen werken.

Na de middag is het tijd voor een boeiend Europees project: ‘Home Sweet Home’. Op Europees niveau wordt onderzocht of senioren langer zelfstandig thuis kunnen blijven wonen met behulp van domotica. In Antwerpen werden 30 flats geïnstalleerd en samen met de CM, het Zorgbedrijf, de Voorzorg en Mutas overlopen we de stand van zaken van het project. Je kan me aan het werk zien in dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=sL0y8FDzPHk&feature=related).

Daarna bereid ik de try out van morgenvoormiddag nog even voor. Bram en ik testen dan samen met een paar key-users van het Zorgbedrijf in WZC De Pelikaan of het e-zorgdossier vlot op een tablet gebruikt kan worden. Dat wordt boeiend!

Rond 17u kan ik afsluiten en vertrek ik naar huis, laptop op de rug. In de file eet ik een appel en zoek ik net zolang op de radio tot ik muziek hoor die me bevalt :-).


Lutgart Messens, 48 jaar
Projectleider Digipolis Antwerpen
Bachelor informatica

Geen opmerkingen:

Een reactie posten